Yönerge
EĞİTİM-ÖĞRETİM KOORDİNATÖRLÜĞÜ YÖNERGESİ BİRİNCi BÖLÜM Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar Amaç MADDE 1- (l) Süleyman Demirel Üniversitesi Eğitim-Öğretim Koordinatörlüğü'nün amacı; üniversite bünyesindeki eğitim programlarının geliştirilmesi ve uygulanması süreçlerinin kaliteli ve verimli bir şekilde işleyişinin sağlanmasıdır. Kapsam Dayanak Tanımlar MADDE 4 — (1) a) AKTS Koordinatörlüğü: Avrupa Kredi Transfer Sistemi Koordinatörlüğünü, b) Bölüm: Birbirine yakın anabilim ve anasanat dallarından oluşan fakültelerin ve yüksekokulların eğitim-öğretim, bilimsel araştırma ve uygulama birisini, c) Eğitim-Öğretim İzleme ve Yönlendirme Komisyonu: Üniversitedeki eğitim-öğretim faaliyetleri ile ilgili uygulamaları izleyen komisyonu, ç) Eğitimde Ölçme, Değerlendirme ve Geliştirme Komisyonu: Üniversitedeki eğitim- öğretim faaliyetlerinin niteliğinin arttırılmasından sorumlu komisyonu, (29/03/2024 tarihli ve 636/4 sayılı Senato kararı ile eklendi.) d) Enstitü: Üniversiteye bağlı lisansüstü düzeyinde eğitim veren yükseköğretim kurumlarını, e) Fakülte: Üniversiteye bağlı lisans düzeyinde eğitim veren yükseköğretim kurumlarını, f) Ka1ite Komisyonu: Üniversitenin kalite değerlendirme ve kalite güvencesi çalışmaları ile akreditasyon çalışmalarının düzenlenmesi ve yürütülmesinden sorumlu komisyonu, g) Koordinatörlük: Üniversite yönetimi ile rektörün önereceği konularda üniversite senatosu ve üniversite yönetim kuruluna görüş bildirmek, eğitim-öğretime ilişkin mevzuat taslaklarını incelemek ve görüş bildirmek amacıyla bu yönerge ile kurulan Eğitim-Öğretim Koordinatörlüğünü, ğ)Meslek Yüksekokulu: Üniversiteye bağlı belirli bir mesleğe yönelik önlisans düzeyinde eğitim veren yükseköğretim kurumlarını, h) Rektör: Üniversite Rektörünü, ı) SEM: Sürekli Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezini, (29/03/2024 tarihli ve 636/4 sayılı Senato kararı ile eklendi.) j) UZEM: Uzaktan Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezini, k)Üniversite: Süleyman Demirel Üniversitesini, l)Yüksekoku1: Üniversiteye bağlı belirli bir mesleğe yönelik lisans düzeyinde eğitim veren yükseköğretim kurumlarını, ifade eder. İKİNCİ BÖLÜM Danışma Kurulu, Eğitimde Ölçme, Değerlendirme ve Geliştirme Komisyonu ve Faaliyet Alanları Danışma kurulu Eğitim Bilimleri alanından bir öğretim elemanı, Hukuk alanından bir öğretim elemanı, Ölçme ve Değerlendirme alanından bir ögretim elemanı, Sağlık Bilimleri alanından bir öğretim elemanı, Kalite Komisyonundan bir temsilci, Öğrenci İşleri Daire Başkanlığından bir temsilci, Araştırma Görevlileri Konseyinden bir temsilci, Öğrenci Konseyinden bir temsilci (2) Üyelerin görevlendirme süresi üç yıldır. Herhangi bir sebepten üyeliği sona eren üyelerin yerine yeni üye görevlendirilebilir veya yeniden görevlendirilebilir. Eğitimde Ölçme, Değerlendirme ve Geliştirme Komisyonu (2) Üyelerin görevlendirme süresi üç yıldır. Herhangi bir sebepten üyeliği sona eren üyelerin yerine yeni üye ve/veya yeniden görevlendirme yapılabilir. (29/03/2024 tarihli ve 636/4 sayılı Senato kararı ile değişik.) Faaliyet Alanı (2) Güncel gelişmelere ve yenilikçi yaklaşımlara uygun ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarını belirlemek, bu yaklaşımların yaygınlaştırılmasını sağlayacak adil, güvenilir ve geçerli ölçme ve değerlendirme faaliyetlerinin sürdürülmesi konusunda öğretim elemanlarına destek sağlamak ve bu konuda eğitimleri sürekli kılmak, (29/03/2024 tarihli ve 636/4 sayılı Senato kararı ile eklendi.) (3) Öğretme ve öğrenme faaliyetlerinin niteliğinin artırılmasına yönelik ihtiyaç analizlerini gerçekleştirmek, yeni ihtiyaçlara yanıt verecek şekilde faaliyetler planlamak ve yapılan faaliyetleri raporlayarak paydaşlarla paylaşmak, (29/03/2024 tarihli ve 636/4 sayılı Senato kararı ile eklendi.) (4) Üniversitedeki birimlerin öğretim süreçlerinde iç ve dış paydaşlar için önem arz eden ders bilgi paketlerinin uygun şekilde hazırlanmasını sağlamaya yönelik eğitimler düzenlemek, yeni göreve başlayan ya da ihtiyaç duyan öğretim üye ve elemanlarının kalite güvence sistemi kapsamında bu sürece dahil olmalarını sağlamak ve ders bilgi paketlerinin uygunluğuna ilişkin kontrol mekanizmaları oluşturmak, (29/03/2024 tarihli ve 636/4 sayılı Senato kararı ile eklentli.) (5) Program açma veya program süresine dayalı olarak güncelleme çalışmalarını kalite süreçlerine uygun olarak izleyecek ve iyileştirecek kontrol mekanizmalarını oluşturmak, izleme ve iyileştirme faaliyetleri kapsamında AKTS koordinatörlüğü ile eşgüdümü sağlamak ve ihtiyaç duyulan eğitimleri planlamak, (6) Programlarda yer alan her bir dersin kazanımlarının program yeterliklerini karşılama durumunu (Sınav Akreditasyon İşlemleri Modülü raporları, geri bildirimler vb. veriler kullanılacak) izlemek ve iyileştirmek üzere kontrol mekanizmalarını oluşturmak, izleme ve iyileştirme faaliyetleri kapsamında AKTS koordinatörlüğü ile eşgüdümü sağlamak ve ihtiyaç duyulan eğitimleri planlamak, (7) Güncel gelişmelere, yenilikçi yaklaşımlara uygun birimlere özgü öğrenci merkezli yaklaşım ve yöntemleri belirlemek, bu yaklaşım ve yöntemlerin birimler genelinde yaygınlaştırılınasına yönelik eğitici eğitimi programlarını hazırlamak, eğitimlerin düzenlenmesi sağlamak ve birimlerden gelen raporlar doğrultusunda öğrenci merkezli uygulamalara yönelik izleme ve iyileştirmeyi sağlamak,
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM Çeşitli ve Son Hükümler MADDE 7- (1) Bu Yönerge ile 16.07.2009 tarih ve 293/14 sayılı “Süleyman Demirel Üniversitesi Eğitim—Öğretim Koordinatörlüğü İşleyiş Yönergesi” yürürlükten kaldırılmıştır. Yürürlük Yürütme
Yönergenin Kabul edilişi ve değişiklikler ile ilgili Senato tarih ve karar sayısı
|
|