Komisyonun Faaliyet Alanları

Komisyonun Faaliyet Alanları

(1)  Üniversitedeki birimlerin öğretim süreçlerine yönelik farklı öğretim yöntem ve modellerini belirlemek, öğretim elemanlarına öğretim tasarımı ve uygulama konusunda bilgi ve beceri kazandıracak eğitimlerin hazırlanması ve yürütülmesi hususunda Sürekli Eğitim Merkezi Müdürlüğüne (SEM) öneride bulunmak,

(2) Güncel gelişmelere ve yenilikçi yaklaşımlara uygun ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarını belirlemek, bu yaklaşımların yaygınlaştırılmasını sağlayarak adil, güvenilir ve geçerli ölçme ve değerlendirme faaliyetlerinin sürdürülmesi konusunda öğretim elemanlarına destek sağlamak ve bu konuda eğitimleri sürekli kılmak,

(3) Öğretme ve öğrenme faaliyetlerinin niteliğinin artırılmasına yönelik ihtiyaç analizlerini gerçekleştirmek, yeni ihtiyaçlara yanıt verecek şekilde faaliyetler planlamak ve yapılan faaliyetleri raporlayarak paydaşlarla paylaşmak,

(4) Üniversitedeki birimlerin öğretim süreçlerinde iç ve dış paydaşlar için önem arz eden ders bilgi paketlerinin uygun şekilde hazırlanmasını sağlamaya yönelik eğitimler düzenlemek, yeni göreve başlayan ya da ihtiyaç duyan öğretim üye ve elemanlarının kalite güvence sistemi kapsamında bu sürece dahil olmalarını sağlamak ve ders bilgi paketlerinin uygunluğuna ilişkin kontrol mekanizmaları oluşturmak,

(5) Program açma veya program süresine dayalı olarak güncelleme çalışmalarını kalite süreçlerine uygun olarak izleyecek ve iyileştirecek kontrol mekanizmalarını oluşturmak, izleme ve iyileştirme faaliyetleri kapsamında AKTS koordinatörlüğü ile eşgüdümü sağlamak ve ihtiyaç duyulan eğitimleri planlamak,

(6) Programlarda yer alan her bir dersin kazanımlarının program yeterliklerini karşılama durumunu (Sınav Akreditasyon İşlemleri Modülü raporları, geri bildirimler vb. veriler kullanılarak) izlemek ve iyileştirmek üzere kontrol mekanizmalarını oluşturmak, izleme ve iyileştirme faaliyetleri kapsamında AKTS koordinatörlüğü ile eşgüdümü sağlamak ve ihtiyaç duyulan eğitimleri planlamak,

(7) Güncel gelişmelere, yenilikçi yaklaşımlara uygun birimlere özgü öğrenci merkezli yaklaşım ve yöntemleri belirlemek, bu yaklaşım ve yöntemlerin birimler genelinde yaygınlaştırılmasına yönelik eğitici eğitimi programlarını hazırlamak, eğitimlerin düzenlenmesi sağlamak ve birimlerden gelen raporlar doğrultusunda öğrenci merkezli uygulamalara yönelik izleme ve iyileştirmeyi sağlamak,